4 plåster på såren..

Idag åkte jag till jobbet klockan 07.30. Idag kom jag hem till lägenhet 19.57. Närmare 13 timmar senare..
Efter jobbet åkte jag till Täby Centrum. Skulle utföra lite ärenden, t ex betala trängselskatten som jag helt glömt av.
Jag brukar inte gilla att åka nånstans direkt efter jobbet.. Jag vill hem, kolla posten och bara slappa på soffan. Jag vet ju dock också att om jag gör så kommer jag aldrig iväg igen.. Så lika bra att ta tjuren vid hornen..

På schemat stog också ett besök på NorrortsVaccin. Jag står ju som reserv till att åka till Gambia i januari och för att vara redo måste jag ju vara vaccinerad och klar. En himla massa som skulle göras, visade det sig!
4 vaccinationer idag, 1 till om 4 veckor och ytterligare en om 6 månader. + Malariatabletter och liknande!
Jag hann liksom inte riktigt tänka, 4 sprutor, hur ofta är man glad för det? Men sköterskan som tog hand om mig var mycket proffessionell och det kändes knappt! Så nu sitter ja med 4 plåster och lite sega armar!
Nu är jag iaf klar att åka om jag får!

1 ½ timme senare och många hundralappar fattigare gick jag därifrån och så klart alldeles lagom så hade alla butikerna i Täby Centrum stängt.. Så nån betalning blev det inte.. Inte heller andra saker som jag skulle behövt göra..
Nu ska jag snart krypa till sängs, har lite sömn att ta igen..

I morn ska jag till Operan med jobbet, ha disco på eftermiddagen (ja ska bli 80-tals inspirerad!) och sen iväg till Tibble för att spela match. Är förutsättningarna bra för min del? Nope.. Men men.. Bara att bita ihop!

Nej, sängen var det!

Puss och gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0