Hur fotar man fina bilder egentligen?

Jag fick ju som bekant en ny digitalkamera i födelsedagspresent. En enkel, smidig kamera med 10 megapixel osv.. Jag har ju dock fattat att bilderna blir inte bättre bara för att man har en bra kamera, utan för att man tar fina kort med den kameran man har.

Jag tar kort lite då och då, på allt möjligt.. Mina djur, mig själv, natur, blommor, hus, vatten.. Ja det mesta.. Oftast blir det vanliga kort med vanliga motiv.. Jag skulle dock vilja ta vanliga kort men med effekter eller nånting som gör att de ser speciella ut.. T ex närbilder på olika motiv dör bakgrunden blir diffus.. För det kan man väl göra utan att behöva fixa i Photoshop?

Med mitt tålamod, så kommer ja snart ge upp.. Då kommer det inte blin kul att fota längre.. Och det vill ja inte..

Så, har du några bra tips, antingen på hur man ska fota eller nåt bra länktips att dela med dig av?

Evigt tacksam på förhand..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0