Det där med kräftor..

Hej Alla!

Hoppas ni har en fin kväll.. Kanske en av sommaren sista? Vem vet, hur som, ta vara på dessa fina kvällar..!
Jag vet att många utav er gör det. När jag loggade in på bloggkoll möttes jag av 3 inlägg med rubriken "Kräft- dax!". Så, nu sitter iaf minst 3 utav mina bekanta runt ett trevligt middagsbord och surplar kräftor och sjunger sånger (?)..!

Jag hade faktiskt själv planer på något liknande ikväll. Min famlij har aldrig varit mycket för kräftor. Jag tror vi testat vid något enstaka tillfälle, men inte mer än så.. Kräftskivor jag varit på kan jag inte räkna på en hand, då noll är svårt att visa med fingrarna.. Men men..
Som sagt, hade planer på att fånga egna kräftor i år. Inte så många, några stycker bara.. mer för att prova på själv kräftfisket än ätandet. Hade kikat på diverse hemsidor och förstått att idag är en bra dag för kräftfiske, många sjöar som tillåter fiske osv.. Dock så var intresset för att följa med mindre entusiastiskt, så det sket sig.. Ingen höjdare att fiska själv, än mindre äta dem..

Så, efter en dag med diverse utflykter, nu senast till Karolinska där mormor ligger för sin brutna höft, hamnade jag med mor och far på Vivo i Näsbypark. Hittade specialpris på kräftor, en låda för 49:-. Det kunde det väl vara värt, även om jag inte kommer att äta upp alla utan troligen slänger merparten (om ingen vill komma hem hit och äta kräftor förstås..!) Så, en låda frysta Kinesiska kräftor ligger nu i frysen och träns med annat..

Då P är på träningsläger med innebandyn har jag en lugn kväll för mig själv.. Tycker att det är underbart faktiskt, få göra vad man vill, äta vad man vill och när man vill och se på vad jag vill på teven.. Köpte två filmer på Vivo också, Material Girls; en chick-flick-film utan dess like och en annan film med mer tragiskt öde kan jag tänka... Får se om det blir någon av dem ikväll..

Så, tillbaka till det där med att ta vara på sensommarkvällarna... Kan inte påstå att jag gör det.. Det kommer jag ångra i november då allt är grått och trist och jag inte kan gå utanför dörren utan dunjacka och vantar.. När mörkret infaller redan på hemvägen från jobbet och tanken på en fika inne i stan en sen lördagskväll inte finns på denna planet.. Kanske ska hitta på något iaf..?

Nej, ha en trevlig kväll alla..! Det ska iaf jag ha!

Kommentarer
Postat av: Marie

jag vill, och kan!!!!!!!!!!!!!

i helgen? eller e dom uppätna redan?? =)

2008-08-27 @ 18:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0