Jag kommer bli den mesta lästa bloggen i sverige..!!


Nej, du tar jag kanske i lite för mycket.. Men tänk om det skulle vara så, om ändå bara för en dag..? Vad skulle jag skriva om då?


Jag har lyssnat på diverse kända bloggare på The Voice på mornarna här senaste veckan..

Först var det Katrin Schulman, som startade sin blogg som ett slags försvar mot maken Alexs inlägg i sin blogg. Riktigt intressant att lyssna på faktiskt, hon verkar vara en vettig människa med en skön syn på livet..! Katrin beskrev också vad som behövs i en blogg för att locka läsare.. Ju mer man skriver om saker som minst förväntas av en, detso intressantare är det..
Och kanske är det så.. Vi kom nämligen in på det ämnet i en diskussion på jobbet idag.. Att ju äckligare, skitigare, hemskare och mer tragiska människors öden är, desta mer gottar vi oss i det.. Rent hus, Lyxfällan, Grannfejden.. Vad är framgånskonceptet byggt på?
Okej, så det kanske är det jag ska bygga min blogg på? att skriva om sånt som det minst förväntas av mig? Jag testade ju modebloggande, och det ju gick ju åt skogen!

I morse lyssnade jag på BlondinBella, som startade sin blogg på PA för nåra år sen.. Hon hade redan när hon startade bloggen 500 läsare och var som hon själv  uttrckte det "redan populär hos ungdomarna" .. Ja, det kan ju inte jag skryta med, även om jag vet att det finns en och annan "ungdom" därute som åtminståne tittar in här på tessi10.blogg.se då och då..!
Okej, hur som helst, så är ju BB en rätt omtalad person av olika anledningar. Bland annat för att hennes sätt att leva (17årig tjej som tjänar en massa pengar på att skriva om hennes vardag coh dessutom kan leva på det..med mera.. med mera..).. Jag vet inte riktigt vart mina åsikter ligger.. Jag har inte läst hennes blogg frenetiskt under åren som hon hållt på och skirva.. Jag har inte heller läst artiklar om henne eller sett något av all de teve- repotage som hon deltagit i.. Så min åsikt får vara osagd..

Så, vad skulle jag skriva om jag hade 130.000 läsare? Jag önskar att mitt liv och de tankar som jag har räckte.. Men jag skulle nog behöva ändra mitt sätt och mitt leverna rejält för att det skulle bli så intressant.. Jag får fortsätta låta tankarna flöda..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0