Du vet inte vad du har förens det är borta...


Är det som händer mig ödets ironi? Eller meningen med livet? Jag vet inte, men saker händer iaf..!

Tänkte försöka få lite fart på den här bloggen.. kan kanske behövas nu när jag ska vara sjukskriven så länge.. få ventilera av sig lite..

11 dagar kvar till operation... endast 7 dagar kvar med barnen.. det känns mindre kul.. känns som om vi var inne i en riktigt period, där fritids var urkul, nästan som på den gamla goda tiden.. personalomsättningen har resulterat i att jag har fått bra kontakt med barnen, och då ska jag bort? var väl inte riktigt så jag hade tänkt det.. men men, jag måste ju tänka på mig själv också.. det är ju faktiskt så att det är tänkt att min kropp ska hålla x antal år till.. det som här och nu bör nog inte avgöra den framtiden.. för hur det än är, som kommer chansen att komma åter.. det kommer flera barn, flera möjligheter att påverka, flera idéer att genomföra...

Kändes riktigt bra idag när en betydande person på mitt jobb gav mig ansökningspapper till ett betydande uppdrag..! får använda mina hjärnceller och knåpa ihop något riktigt bra.. Och även om jag kanske inte har en chans, så betyder det oerhärt att ens få den omtanken..!

har funderat rtt mycket på de små sakerna som händer i mitt liv, som ibland är helt avgörande för hur en dag ska bli.. t ex: en morgon när jag åkte till jobbet, saktade jag ner och släppte ut bussen från hållplatsen, trots att jag hade företräda.. som svar på det fick jag den välkända "tack-blinken" . Kändes toppen..! alla såna små saker, gör så mkt..! Eller när man kommer in i lunchmatsalen och upptäcker att det finns keso på salladsbordet! Jag måste väl säga att jag kanske är bortskämd med allt positivt som jag upplever på jobbet.. alla kramar, snälla ord och fina brev.. det finns mycket i min vardag att bli glad för..!

ska ta med mig de tankarna när jag nu kryper till sängs..!

På återseende..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0